p/s:

kalo korang rase name or ape jew yg kene mengena ngan korang kat dalam blog nie yang korang rs cam xbest gtaw aku twos. pehtu,sebarang kutukan membina diterima...

Sunday, August 9, 2009

planning and trip to Lata Iskandar,Tapah

8/8/09

malam 2 kitorang mmg da plan nak g kat kedai ika,kat manjoi untuk bincangkan utk esok.. skaligus utk bncgkan pasai transport utk ika n amy. tp bile kitrg da sampai,tgk2 ika n amy da adew dok ngan senior.. pasai senior nie,diowg 2 baru 19 tp da blagak cam besarla sgt.. aku nie yg 20,ckit diowg x hormat n what r they expecting from me kan?? tlg la k... spttnye amy n ika dok ngan kitorang coz nak binvang pasal trip esok.. tp diowg wat prangai cam gampang... g dok ngan dak2 bengong 2... anyway,kiorang 2 refer 2 aku,fadhil,nurul,abid,ruby,nazrin,faiz n zameer. so,kitang pown dok pk.. pk... n sampai kata sepakat.. tp tetibe jew zameer ckp yang diew xdpt gey... so,kitorang pown cam sedey r... tp dpt taw yang diew main 2... then aku ckp kat fadhil,"wei,aku takot die ckp xjd,xjd,esk btoi2 diew x jd gey".. then fadil pown angguk... then amy wat kpale sndewe n kate nak g ngan dak2 bengong 2.. "ok go on amy..." ika plak da ikot ngan amy since diew balik dpd kem MPP 2... so,ika ckp kalo adew mto kosong,diew g... tp ika nie jns yang memilih gak... xnak naik mto ngan org yg cam xbest... yang diew pnh naik ngan aku,fadhil n abid jew...

identiti:

aku: nouvo 135LC,lesen penuh(B2,D) bawak zameer
abid: 135LC,lesen penuh(B2) bawak faiz
fadhil: ego,lesen penuh(B2) bawak amirul
nazrin: wave 125,lesen sparuh(L)
nurul: moskito MZ,lesen penuh(B2,D) bawak ruby.

so,moto cam penuh... n ika x gey... ok la... mlm 2 kitorg wat kptn esok kowl 7.30,paling lewat kowl 8 kat umah sewa diowa kat fair park...

from left: fadhil,zameer,aku,ruby,nurul,abid,nazrin n faiz

dari kanan plak: faiz,nazrin,nurul,ruby,aku,zameer n faiz

8/8/09

kowl 6.30 2 nazrin da col aku da...

pop out

nazrin

(answer)

nazrin: hello,hello,hello...
aku: erm...
nazrin: bangun2... da 6.30 da nie..
aku: erm... k2..
nazrin: ha k2...

nazrin

aku sampai kat fairpark dalam kowl 7.45. bile aku sampai,diorg da adew kat lua da... yang xdew is fadhil... so xpewla.. kitorang pown snap la beberapa pic dulu...

7.50: kat depan umah sewa kat fairpark

8.00: still kat uma sewa lg

kitornag tunggu fadhil sampai kowl 8.30 kat umah diorg... then kitorg 2nggu kat kedai Ahmedia kat fairpark gak... kitorg 2nggu lame oo... sambil2 kat citu kitorang snap gakla pic...

kat restoran Ahmedia

Ahmedia gak

then tetibe jew zameer dapat panggilan... pastu diew ckap ngan kitorang yang diew xley g...

zameer: wei,aku xdpt gey ikot korang la...
aku: la.. nape plak??
zameer: aku kene balik taiping skg nie gak...
aku: la...
abid: wat nie...
zameer: x.. aku btoi2 xley gey...

then tetibe...

zameer: amir,meh ikot aku jap..
aku: ha k2...
zameer: wei,aku btoi2 xley g wei..
aku: tp knape?? kan smlm kite da janji nak g sume skali..
zameer: aku kene balik skg nie gak... coz mak aku kene kanser.. da tahap ketiga da...
aku: ha??? ya allah...
zameer: ha,sbb tula aku nak balik skg... tp tlg jgn bgtaw sape2 k..
aku: k..

then kitorang dok... tibe2 group kitorang yang tadinyew huru-hara tetibe senyap.. tetibe plak masuk 1 msg..

1 new message

abid

abid: wei,zam ckp apew??
aku: cmniela... aku rs baik kite antar zam balik... bkn apew... nie antara idop n mati...

tetibe abid tros tny kat zameer yang die nak balik bilew.

abid: zam,ang nak balik tpg bilew??
zameer: skg la..
abid: k,xpew. aku anta ang kat stesen bus k.
aku: aku folo korang coz ang xtaw jln ipoh kan??
abid: a'ah.. ang folo skali..

thyen kitorang sampai kat midan kidd(stesen bus),aku tgk mate zameer da berair da.. then da settle hal zameer,kitorg g ahmedia balik..sampai2,tgk fadhil da adew.. so,kitorang start pjlnn kitorang dalam kowl 11.30... otw nak g sanew ,mcm2 perkara yang kitorag wat... lawak pown adew gak...

(skip)
(skip)
(skip)

kitorang sampai kat Lata iskandar dalam kowl 1.15... sampai2,ape lg... tgkap gambar la...

lata iskandar,laluan naik

kat air terjun lata iskandar

air terjun nie air diew sgt3x sejuk... so best sgt kat sini... da abeh tangkap gamba,kitorg da xtunggu da... tros masok air... nie first time aku mandi btoi2 kat ait terjun... best gilew!!!

kat air terjun

kat air terjun gak

kitorang madi dalam 3 jam la.. mmg best gile kat sini.. then waktu kitorang nak balik,kitorang g makan kat kolam air panas,Kuala Woh. best gak kat cini... die ade port2 ynag air diew panas. bukan semua.. tp pasir diew panas kalo kite seluk masuk dalam pasir 2... makanan pown sedap gak... aku makan nasi grg ayam... sdp... anyway,pic adew gak...

kolam air panas,Kuala Woh

aku jew... hehe..

knyg,kitorg balik,tp waktu nak balik 2,mcm2 insiden yang berlaku...

- aku nak langgar moto nurul
- fadhil n nazrin masuk longkang
- aku nak kene langgar lori
- bnyk lg la..

then da sampai,kitorg lepak kat restoran Nasi Vanggey...

(skip)
(skip)
(skip)

malamnye pulak,kitorg g karok.. yang lawaknye,ruby bley nangis waktu diew nyanyi lagu aizat,pergi. cam lawak gilew r... nie baru 1st time aku g karok adew owg nangis... then kitorg dinner kat restoran aziz,kat tambun....

No comments:

Post a Comment